Vi benytter informasjonskapsler på denne nettsiden for å blant annet måle hvilke sider som blir besøkt og hvilke kanaler som fungerer best.

Ved å besøke denne siden, godtar du bruk av informasjonskapsler.

Publisert den 27.04.2017 av PTG Tempra AS

Inn i varmen hos kundene!

Det er like viktig for butikkmedarbeideren og ekstrahjelpen, som for en kuldetekniker. Vi gir deg fire veier til god kundebehandling!

Informer kunden

Siden vi jobber med et fag ikke mange vet så mye om, er det viktig at vi som jobber som kuldeteknikkere er gode på kommunikasjon. Man skal heller oppdatere kunden en gang for mye, enn en gang for lite. Hold kontakten fortløpende med kunden, slik at han holdes informert om prosessen. Det kommer mye godt ut av at kunden føler seg inkludert i prosessen, og blir trygg på at du har kontroll på saken.

 

Vær trygg!

For å gi kunden den rette informasjonen bør man være trygg på det man gjør. På den måten kan man formidle faget på en forståelig måte, slik at kunden blir forsikret om at jobben blir gjort på riktig vis. Det er også viktig å forklare kunden hvorfor man gjør det man gjør, slik at man unngår misforståelser undervegs, og på den måten får en smidig prosess. Som kuldetekniker blir man vant til allsidig og utfordrende arbeid, som gjør at man blir veldig god på veldig mye. Denne kunnskapen skal man bruke til det beste for kunden. 

 

Alltid tilgjengelig

På de fleste kjøle- og varmeanlegg trengs det både vedlikehold og service. For oss som jobber med kuldeteknikk, er det ikke noe som heter lørdag eller søndag når våre kunder ringer. Vi vet at anleggene ikke følger kalenderen eller klokka, og må derfor være tilgjengelig for å yte service 24 timer i døgnet, alle dager i uken.

 

Kunden har alltid rett

Service handler mye om hvordan man møter kunden, og hvordan man følger opp det kunden forespør. Det er en kjent sak at kunden alltid har rett, og det er den innstillingen man skal møte kunden med også. Vi som jobber med kuldeteknikk skal alltid yte vårt beste for å løse situasjoner som oppleves frustrerende eller uhåndterbare for kunden. Og vi skal ta imot det kunden ønsker å formidle, og tenke jobb. Blir kunden møtt med tålmodighet, vil kunden gi tålmodighet tilbake.